Friday, December 18, 2009

Aku Bersama Memoir Memorial Itu

Pada tanggal 15 Disember 2009 aku terpilih untuk menyertai satu simposium antarabangsa yang dianjurkan oleh ISSESCO sempena penganugerahan Kuala Lumpur sebagai Bandaraya Islam di Memorial Tunku Abdul Rahman Putra. Simposium Laluan Haji Rantau Asia. Aku tak mahu berbicara panjang-panjang tentang apa yang dibincangkan, tetapi satu sahaja yang ingin diberitahu. Aku bangga. Bangga sebagai rakyat Malaysia. Iyalah, sebab negara-negara Islam yang lain begitu kagum dengan pengurusan jemaah haji kita ke tanah suci. Yup, TABUNG HAJI.

Aku sempat berlegar-legar di dalam memorial tersebut. Tak mahu cakap banyak, jom kita tengok gambar-gambar yang sempat aku rakamkan untuk blog ini. Jom!


Ini ialah antara barang-barang dan gambar yang ada dalam memorial ini. Ada banyak lagi sebenarnya artifak dan barang-barang Tunku yang disemadikan di sana. Jadi, jika nak tengok dan melihatnya dengan mata sendiri, datanglah ke Memorial Tunku Abdul Rahman Putra. Tengok lagi gambar ini ya.



Memorial Tunku Abdul Rahman Putra, 16 Disember 2009 sempena Simposium Laluan Haji Rantau Asia.


Foto : `Azimin Daud
Karya ; `Azimin Daud

No comments:

Post a Comment