Sunday, October 16, 2011

Puisi Visual : Aku Diserang Penyakit M

Tinggal sedikit masa yang tersisa. Sedang sedang asyik menguruskan masa yang masih berbaki ini, tiba-tiba minda yang begitu bising dengan buah fikir terhenti tanpa berjaya menghasilkan buahnya. Ruang menjadi sempit.

Dapatku rasakan kusedang berhadapan dengan satu gerombolan musuh memerangi perisai rajin dan pedang yang kupegang terlucut
dari tangan. Aku jadi buntu, sepatah kata langsung tidak keluar untuk melunaskan janji menyiapkan semua amanah yang terpikul di pundak. Jadi bodoh dan tidak keruan apa yang harus dilakukan. Oh Tuhan, aku sedang berhadapan dengan lembaga yang selama ini bertapa dalam gua sanubari! Doakan aku agar kuat melawan peperangan ini dan bisa mengalahkan lembaga pertapaan itu!

Foto : `Azimin Daud
Karya `Azimin Daud

No comments:

Post a Comment